Sopii EI30- ja EI60-paloluokiteltuihin kattoihin

AU70FR sisältää palotyynyn, jolla estetään tulipalon leviäminen kattorakenteisiin. Palokattorasia voidaan asentaa EI30- ja EI60 hyväksyttyihin palokattoihin (paloluokiteltu kipsilevykatto kipsilevyvalmistajan tai rakennesuunnittelijan ohjeiden mukaan).

Voidaan asentaa sekä kantaviin että ei-kantaviin kattorakenteisiin, ja käyttää sekä väli- että yläpohjissa.

Ominaisuudet

  • Sisältää palotyynyn, jolla estetään tulipalon leviäminen kattorakenteisiin
  • Sopii käytettäväksi EI30- ja EI60-paloluokitelluissa väli- ja yläpohjissa
  • Voidaan käyttää kantavissa ja ei-kantavissa rakenteissa
  • Voidaan käyttää eripaksuisten levyjen ja levy-yhdistelmien kanssa ilman lisätarvikkeita

 

 

 

Katso video

Tyyppi Snro Kuvaus Pakkauskoot
AU70FR 11 521 70 Palokattorasia EI30 ja EI60 paloluokiteltuihin kattoihin 20


Teksti ja kuvat: ABB

ABB

Lataussähkö helposti WAGOn lattakaapelijärjestelmällä

Järvenpääläisen rivitaloyhtiön parkkipaikoilla ladataan sähköautoja. Latauspaikat toteutettiin lattakaapelointijärjestelmällä, joka on verrattain uusi teknologia. Taloyhtiön pihalle toteutettiin yhteensä 33 latauspaikkaa. Tulevaisuudessa latausasemien määrää halutaan kasvattaa kaikkiin autopaikkoihin. WAGO Finlandin järjestelmässä virranottolaitteen liitosyksikkö asennetaan lattakaapelin päälle, jolloin sähköä voidaan jakaa helposti ilman lisäkaapeloinnin tarvetta tai uusia sähkörasioita. Tämä helpottaa selvästi tulevien vuosien asennuksia. Asennustyön kesto lyheni merkittävästi – Helppo ja siisti. Perinteisellä kaapelointijärjestelmällä latausliitäntä olisi selvästi massiivisempi. Näin WAGO Finlandin lattakaapelijärjestelmää kuvailee sähköasennuksia teollisuuteen, liike- ja julkitiloihin ja kotitalouksiin tekevän Napocom Oy:n toimitusjohtaja Jukka Ikonen. Hänen yrityksensä on toteuttanut viime aikoina sähköautojen latausmahdollisuuden kahteen kohteeseen Uudellamaalla nimenomaan lattakaapelijärjestelmällä. – Jos tekisimme saman asennuksen perinteisellä kaapelointijärjestelmällä, jokaiseen autolatauspaikkaan pitäisi laittaa oma jakorasia. Tämä hidastaisi työtä merkittävästi. Arvioni mukaan lattakaapelilla työn kesto on puolet lyhyempi, Ikonen kertoo. Äskettäin Ikosen yritys toteutti latausmahdollisuuden Helsingin Lauttasaaressa sijaitsevan taloyhtiön 270 autopaikkaan. Kyseinen kohde suunniteltiin alusta pitäen WAGOn lattakaapelijärjestelmällä. Nopean asennuksen lisäksi järjestelmän etuna on skaalautuvuus moniin eri käyttökohteisiin. Järjestelmä soveltuu pieniin ja isoihin parkkitiloihin, kauppakeskusten parkkihalleihin sekä taloyhtiöiden pysäköintihalleihin ja -katoksiin. Siisti ja viimeistelty lopputulos Asennuksista vastanneen Jukka Ikosen mukaan lattakaapelointi mahdollisti tarvittavat muutokset järvenpääläiskohteessa. – Jos olisimme tehneet asennuksen perinteisellä kaapelointijärjestelmällä, emme olisi saaneet mahtumaan kaapeleita suojausten sisään, koska rasiat olisivat olleet varsin isoja. Lopputulos olisi ollut aika järjettömän näköinen. Lattakaapelilla asennuksen lopputulos oli siisti, Ikonen kertoo.  

Jussi- ja IMPRESSIVO -vikavirtasuojapistorasiat ja vikavirtasuojat

Jussi-, Impressivo®- ja IP44-sarjojen vikavirtapistorasiat ja vikavirtasuojat ovat uudistuneet.

HellermannTyton asennustarvikkeet aurinkopaneeliasennuksiin

MCS2 -kaapelikiinnike, sähköteippi, johdinsiteet sekä kutistemuoviletkut aurinkopaneeliasennuksiin.