Sähköauton latausasemia rakennetaan yhä enemmän. Usein ne asennetaan ulos, jolloin asennusympäristö on sateen, lumen ja pölyn takia hyvin vaativa. Schneider Electric on tuonut markkinoille nimenomaan sähköauton latauskäyttöön tarkoitetut B-tyypin vikavirtasuojat. Ne tarjoavat parhaan mahdollisen suojan Suomen olosuhteissa.

Laajempaa suojausta B-tyypin vikavirtasuojalla

Loppukäyttäjälle on tärkeää pystyä lataamaan ajoneuvoaan turvallisesti ja luotettavasti. Siksi latausaseman yhteyteen vaaditaan usein B-tyypin vikavirtasuoja, jonka suojausominaisuudet ovat perinteistä A-tyypin vikavirtasuojaa laajemmat latauksessa esiintyviä monitaajuuksisia vikavirtoja vastaan.

Ominaisuuksia

  • virta-alue 25 – 63A
  • vikavirta-arvo 30mA
  • 2- napaiset ja 4 - napaiset versiot
  • täyttää sähköauton latausstandardin IEC 60364-7-722 vaatimukset
  • voidaan varustaa apukoskettimilla
  • tuplaliitin
  • toiminta testattu kylmissä olosuhteissa

Snro Tuotenimi Tuotenro
32 543 70 Acti 9 iID Vikavirtakytkin B EV 2P 25A 30mA A9Z51225
32 543 71 Acti 9 iID Vikavirtakytkin B EV 2P 40A 30mA A9Z51240
32 543 72 Acti 9 iID Vikavirtakytkin B EV 4P 40A 30mA A9Z51440
32 543 73 Acti 9 iID Vikavirtakytkin B EV 4P 63A 30mA A9Z51463

Aurinkoenergian uudet tuulet ja sähköautoilun tuleminen

Aurinkoenergiamarkkinoiden kehitys on ollut jo vuosia puheenaiheena Suomessa.

Latausratkaisut kaikille sähköautoille

Myös Suomessa autojen tankkaus siirtyy huoltoasemilta kotipihoille ja erilaisille pysäköintipaikoille. Sähköautojen akustoihin tankataan tasavirtaa, joka muunnetaan verkosta auton omalla latauslaitteella, kytkemällä auto latauskaapelilla AC-latausrasiaan tai tasavirtana suoraan DC-latausaseman latauskaapelilla akustoon.

Laadukkaat sähköautojen AC -latauskaapelit Phoenix Contactilta

Sähköisen liikenteen yleistyessä tärkeään asemaan tulee vaihtovirtalataus sekä yksityisellä, että kaupallisella alueella.