EVlink Wallbox Plus on tyylikäs, helppokäyttöinen ja ennen kaikkea luotettava kotilatauslaite, jolla saat tunnissa ladattua autoosi lisää toimintamatkaa 20-100 km, laitemallista ja auton ominaisuuksista riippuen.

Käytännöllisiä ominaisuuksia

Voit valita tarpeidesi mukaan latauslaitteen joko rasiamallisena tai kiinteällä latauskaapelilla, joka tekee lataamisesta erityisen vaivatonta.

EVlink Wallbox Plus on muotoiltu niin, että kiinteän latauskaapelin voi asettaa kiepille laitteen ympärille, eikä erillistä pistoolipidikettä tarvita ja avainlukituksen avulla voidaan estää laitteen luvaton käyttö. Latauslaitteen edistyksellinen kaksoiskotelorakenne takaa kestävyyden (IK10) ja tiiveyden (IP54) tehden EVlink Wallbox Plussasta täydellisen vaihtoehdon Suomen haastaviin sääolosuhteisiin.

 

Wallbox Plus

Kuormanpudotustoiminnolla säätelet latausajankohtaa

Sopivan EVlink Wallbox Plus tehoversion valinnassa on syytä huomioida ladattavan auton ominaisuudet (sisäinen laturi) ja pääsulakkeiden koko. Mikäli sähkökapasiteettia on saatavilla asennuskohteessa rajallisesti, löytyy EVlink Wallbox Plussasta kuormanpudotus-toiminto, jonka avulla latausvirtaa voidaan pudottaa lataustapahtuman aikana ulkoisella kosketintiedolla muun kulutuksen huippuajankohtina.

Samaa kosketintiedon liitäntää voidaan vaihtoehtoisesti käyttää latauksen viivästettyyn aloitukseen, jolloin lataustapahtumat saadaan ajastettua esimerkiksi halvemmille yösähkön tunneille.

 

Asenna seinään tai jalustalle

EVlink Wallbox Plus voidaan asentaa joko seinään tai erilliseen jalustaan. Latauslaitteen asentaminen on erittäin helppoa pakkauksen mukana tulevan kannatinraudan ja asennussapluunan ansiosta.

Syöttökaapelointi laitteelle voidaan tuoda alhaalta, suoraan takaa asennuspinnan läpi tai ylhäältä laitteen ulkokotelon takana olevaa kaapelikourua pitkin. Sisäänrakennetun tasavikavirran tunnistuksen ansiosta laitteen syötössä ei tarvitse käyttää kallista B-tyypin vikavirtakytkintä.

 

Tilaa EVlink Wallbox Plus SLO:n verkkokaupasta

Paketit sähköisen kuriirin kyydissä

Sähköautoja on yksityiskäytössä jo jonkin verran, mutta jakeluliikenteessä sähköinen pirssi on harvinaisempi. SLO päätti kokeilla ajan hengen mukaisesti toimitusten kuljettamista täyssähköautolla. Parin vuoden ajojen perusteella voidaan todeta, että sähköauto vie asiakkaiden tilaukset perille varsin hyvin. Lue kirjoituksesta, mitä havaintoja kokeilusta syntyi.

Aurinkoenergian uudet tuulet ja sähköautoilun tuleminen

Aurinkoenergiamarkkinoiden kehitys on ollut jo vuosia puheenaiheena Suomessa.

Latausratkaisut kaikille sähköautoille

Myös Suomessa autojen tankkaus siirtyy huoltoasemilta kotipihoille ja erilaisille pysäköintipaikoille. Sähköautojen akustoihin tankataan tasavirtaa, joka muunnetaan verkosta auton omalla latauslaitteella, kytkemällä auto latauskaapelilla AC-latausrasiaan tai tasavirtana suoraan DC-latausaseman latauskaapelilla akustoon.