Katko Oy tuo markkinoille uuden kuormankytkimen, joka on kokoluokassaan ensimmäinen kierrätettävästä muovimateriaalista valmistettu kytkin erinomaisella suorituskyvyllä.

Tämä 800A kuormankytkin on suunniteltu ja valmistettu vastaamaan korkeisiin teollisiin käyttövaatimuksiin. Oikosulkukestoisuus on jopa 28kA (1s, 690V).

Kytkimen yhteyteen on toteutettu paljon erilaisia käyttökohteita mahdollistavia ominaisuuksia. Sitä saa kolme-, neljä-, kuusi- ja kahdeksannapaisena ja lisäksi vaihtokytkinratkaisuina. Apukoskettimia voi liittää jopa kahdeksan. Kytkimen voi tilata joko suoravääntimellä tai akselilla varustettuna. Lisävarusteina on saatavissa vaihesuojia ja liitinsuojia.

Katkon tavoitteena on omalla alueellaan toimittaa helppokäyttöisiä ja kokonaisvaltaisia ratkaisuja. Tätä noudattaen on tämänkin kytkimen yhteyteen saatavissa liitinratkaisut, jotka mahdollistavat monipuoliset kytkentävaihtoehdot.

 

 

 

 

Lataussähkö helposti WAGOn lattakaapelijärjestelmällä

Järvenpääläisen rivitaloyhtiön parkkipaikoilla ladataan sähköautoja. Latauspaikat toteutettiin lattakaapelointijärjestelmällä, joka on verrattain uusi teknologia. Taloyhtiön pihalle toteutettiin yhteensä 33 latauspaikkaa. Tulevaisuudessa latausasemien määrää halutaan kasvattaa kaikkiin autopaikkoihin. WAGO Finlandin järjestelmässä virranottolaitteen liitosyksikkö asennetaan lattakaapelin päälle, jolloin sähköä voidaan jakaa helposti ilman lisäkaapeloinnin tarvetta tai uusia sähkörasioita. Tämä helpottaa selvästi tulevien vuosien asennuksia. Asennustyön kesto lyheni merkittävästi – Helppo ja siisti. Perinteisellä kaapelointijärjestelmällä latausliitäntä olisi selvästi massiivisempi. Näin WAGO Finlandin lattakaapelijärjestelmää kuvailee sähköasennuksia teollisuuteen, liike- ja julkitiloihin ja kotitalouksiin tekevän Napocom Oy:n toimitusjohtaja Jukka Ikonen. Hänen yrityksensä on toteuttanut viime aikoina sähköautojen latausmahdollisuuden kahteen kohteeseen Uudellamaalla nimenomaan lattakaapelijärjestelmällä. – Jos tekisimme saman asennuksen perinteisellä kaapelointijärjestelmällä, jokaiseen autolatauspaikkaan pitäisi laittaa oma jakorasia. Tämä hidastaisi työtä merkittävästi. Arvioni mukaan lattakaapelilla työn kesto on puolet lyhyempi, Ikonen kertoo. Äskettäin Ikosen yritys toteutti latausmahdollisuuden Helsingin Lauttasaaressa sijaitsevan taloyhtiön 270 autopaikkaan. Kyseinen kohde suunniteltiin alusta pitäen WAGOn lattakaapelijärjestelmällä. Nopean asennuksen lisäksi järjestelmän etuna on skaalautuvuus moniin eri käyttökohteisiin. Järjestelmä soveltuu pieniin ja isoihin parkkitiloihin, kauppakeskusten parkkihalleihin sekä taloyhtiöiden pysäköintihalleihin ja -katoksiin. Siisti ja viimeistelty lopputulos Asennuksista vastanneen Jukka Ikosen mukaan lattakaapelointi mahdollisti tarvittavat muutokset järvenpääläiskohteessa. – Jos olisimme tehneet asennuksen perinteisellä kaapelointijärjestelmällä, emme olisi saaneet mahtumaan kaapeleita suojausten sisään, koska rasiat olisivat olleet varsin isoja. Lopputulos olisi ollut aika järjettömän näköinen. Lattakaapelilla asennuksen lopputulos oli siisti, Ikonen kertoo.  

Värilliset MMJ-kaapelit saneeraus- ja uudisrakennuskohteisiin

Värilliset MMJ-kaapelit soveltuvat pääasiassa kiinteään pinta-asennukseen sellaisissa kohteissa, joissa kaapelin värin ei haluta erottuvan pintamateriaalista. Värejä löytyy musta, ruskea, punamulta ja keloharmaa. Tuotteisiin löytyy markkinoilta myös saman sävyiset kalusteet ja kiinnittimet. Värilliset asennukset sopivat mm. tummiin rakennuspintoihin, punamulta- ja tiiliseiniin sekä erisävyisiin hirsipintoihin. Porvoossa valmistetut MMJ-kaapelimme ovat FI-testattuja ja CPR Eca-hyväksyttyjä. Tuotteemme täyttävät niitä koskevat sähköturvallisuusstandardit ja pienjännitedirektiivin, ja soveltuvat hyvin Suomen vaativiin olosuhteisiin.