Jarmo Harttunen
markkinointipäällikkö,
SLO Oy
8.6.2018

 

SLO:lla on paljon iloisia ja innostuneita ihmisiä tekemässä työtä sinun parhaaksesi.

Tahtotilamme on jatkaa onnistumisissa. Olemme panostaneet digitaalisiin alustoihin – verkkokauppaan ja APPiin – saavuttaaksemme korkeamman asiakastyytyväisyyden. Uusi verkkokauppa ja APP ovat nostaneet asioimisen helppouden uudelle tasolle. Uudessa verkkokaupassa ja älypuhelinsovelluksen avulla pystymme tarjoamaan myös enemmän laadukasta tuoteinformaatiota.

Tasaisen palveluasteen takaamiseksi logistiikan automaatiota on kehitetty, vaikka toimitusrytmimme nopeus ja saatavuus ovat jo nyt toimialan eliittiä. Investoimme jatkossakin, jotta pystyisimme ylittämään asiakkaidemme odotukset joka päivä.

Tekniikka ja SLO:n asiantuntijuus kehittyvät joka päivä

Tuotteiden saatavuuden lisäksi asiantuntijuus on kovaa valuuttaa. Hyödyllisten innovaatioiden erottaminen tuotepaljoudesta on melkoinen haaste. Meillä SLO:lla on tähän ratkaisu ja se on nimeltään SLO Valinnat. Asiantuntijamme käyvät tuotteet sekä palvelut läpi valiten niistä SLO Valinnoiksi parhaimmat ja tärkeimmät.

Osaamista täytyy ylläpitää, siksi panostamme henkilökunnan kouluttamiseen. Näin asiantuntijamme voivat opastaa sinua oikeiden valintojen kanssa. Luota ammattilaisiimme, jotka ohjaavat sinua oikean valinnan suuntaan.

Hauskaa kesää! Syksyllä kuullaan taas!

ANDRITZ luottaa Soneparin asiantuntijuuteen

Vientiprojekti hallinnoitiin Soneparin palvelulla ANDRITZ Oy on maailman johtavia sellu- ja paperiteollisuuden järjestelmien, laitteiden ja palvelujen toimittajia. Sonepar on ANDRITZin pitkäaikainen kumppani ja pääsi mukaan Etelä-Amerikassa sijaitsevan sellutehtaan projektiin, jossa nostettiin tuotantokapasiteettia. Sonepar etsi tiukassa aikataulussa oikeat tuotteet, dokumentoi sekä pakkasi rahdin valmiiksi valtamerimatkalle.  Soneparin ja ANDRITZin yhteinen tekeminen on alkanut vuonna 2007. Toistakymmentä vuotta jatkunut yhteistyö syveni ja laajeni kansainvälisessä sellutehtaan projektissa, jolloin asiakas käytti tuotehankintojen lisäksi Vientipalvelua. Projektin kokoluokasta ja vaativuudesta kertoo se, että suunnittelupöydältä tuotteiden toimittamiseen käytettiin aikaa puoli vuotta. [caption id="attachment_14917" align="alignnone" width="750"] Kuva: Havainnekuva sellutehtaasta[/caption] Projektin hallintaa palveluna [caption id="attachment_14909" align="alignright" width="329"] Vasemmalla Ilkka Anttila, teollisuuden myyntipäällikkö, Sonepar Suomi Oy ja oikealla Toni Rämö,  Senior Project Engineer, Pulp and Power Plant Automation, ANDRITZ Oy.[/caption] Vientipalvelu on Soneparin yksikkö, jossa myyntisihteerit ja asiantuntijat tarjoavat monipuolista osaamistaan kansainvälisten projektien hallintaan. He vertailevat ja tekevät tarjouksia, käsittelevät tilauksia, hallinnoivat ostotilauksia ja laskuttavat. Asiakasta varten nimetty myyntisihteeri hoitaa myös projektin toimitusaikavalvontaa ja valvoo pakkaamista. Sonepar valikoitui projektikumppaniksi luotettavuuden ja pitkän yhteistyön perusteella ANDRITZin vanhempi projekti-insinööri Toni Rämö sai vihiä Soneparin kyvykkyydestä kansainvälisissä projekteissa, kun Soneparin myyntipäällikkö Ilkka Anttila kävi esittelemässä palveluportfoliota, johon myös kansainväliset vientiprojektit moninaisine vaiheineen lukeutuvat. Kun sellutehtaan kapasiteetin kasvattaminen tuli ANDRITZille projektiksi, he ottivat yhteyttä.  - Sonepar on iso ja luotettava toimija. Päätökseen vaikutti myös pitkä yhteistyö ja aiemmin toteutetut projektit, kertoo Toni Rämö. Erityisvaatimusten täyttäminen ja ennakointi avainasemassa Ulkoistamalla projektin hallinnan ANDRITZ vapautti omaa aikaansa projektin muihin toimintoihin. Projektissa Sonepar hoiti asiakkaan puolesta kaapeleiden määrittelyn ja menekin laskemisen. Sellutehtaan sähkösuunnitelma oli tehty eteläamerikkalaisten standardien mukaan, jolloin johdinten värit ja vaipat eivät vastanneet suomalaista valikoimaa. Soneparin kaapeliasiantuntijat etsivät kohdemaan vaatimusten mukaiset suomalaiset vastineet ja laskivat koko projektin kaapelitarpeen kerralla, sillä Etelä-Amerikassa samaa kaapelia ei ollut saatavilla. Kaapeleita lähti rahtina Etelä-Amerikkaan yhteensä vajaa 10 kilometriä. Merirahtiin lähtevät kontit dokumentointiin ja kuvattiin viranomaisia varten. Se on tärkeää, koska viranomaiset ovat kirjallisten tietojen varassa. Jos matkan varrella tarvitaan tietoa sinetöityjen konttien sisällöstä, viranomaisilla on käytössä vain kuvat ja dokumentit.  "Soneparissa ymmärretään asiakkaan toiminnan avainkohdat ja osataan tarjota oikeat tuotteet oikeassa paikassa. " - Ilkka Anttila, Sonepar Suomi Oy Tuotteet kerralla oikein ja täsmällisessä aikataulussa ANDRITZin vientiprojektissa kriittinen elementti oli laivauksen tiukka ja kiireinen aikataulu. Sonepar koordinoi koko ajan toimituksia ja piti huolen, että tilaukset saatiin ajallaan kontteihin - Vaihtoehto olisi ollut lentorahti ja se on kallista, korostaa Toni. Koska tilausten oikeellisuus ja aikataulutus olivat tärkeässä roolissa, käytettiin niitä onnistumisen mittarina.  -Oikein onnistunut projekti, sillä kaikki saatiin laivaan ja työmaalle ajoissa. Käyttäisimme ilman muuta Soneparin palveluita uudestaankin, painottaa Toni. SLO:n myyntipäällikkö Ilkka Anttila kiittelee ANDRITZin ammattimaista tapaa, joilla asioita saatiin vietyä vaivattomasti eteenpäin. – Se oli mielenkiintoinen projekti ja sain olla siinä mukana alusta loppuun asti. Tuli hyvä olo, kun kaikki meni hyvin, arvioi Ilkka. Haasteilta vältyttiin jatkuvalla yhteydenpidolla Projektin kannalta merkittäviä haasteita ei kohdattu. Vaikka kaapelitarve oli määrällisesti suuri, saatavuudesta ei syntynyt ongelmaa, koska Sonepar oli jatkuvasti yhteydessä sekä toimittajaan että asiakkaaseen. - Soneparissa ymmärretään asiakkaan toiminnan avainkohdat ja osataan tarjota oikeat tuotteet oikeassa paikassa, kiteyttää Soneparin myyntipäällikkö Ilkka Anttila. Soneparin tarjoama palvelukokonaisuus ANDRITZille Tuotteiden ja kaapeleiden määrittely ja menekin laskeminen. Muun muassa ulkomaalaiset kaapelistandardit eroavat Suomen standardeista, jolloin tilaukseen piti löytää oikeat tuotteet suomalaisesta valikoimasta. Dokumentointi Toimitusaikavalvonta Kontitus     [su_note note_color="#eceef0" text_color="#000000"] Mikä yritys? ANDRITZ Oy on yksi maailman johtavista sellu- ja paperiteollisuuden järjestelmien, laitteiden ja palvelujen toimittajista. Sen tuotealueita ovat puunkäsittely, kuituprosessit, kemikaalien talteenotto ja massankäsittely. Lisäksi ANDRITZ Oy tarjoaa erilaisia biomassakattiloita ja kaasutuslaitoksia energian tuotantoon. Suomessa ANDRITZ-yhtiöiden henkilöstön määrä on noin 1300. Osaamiskeskukset ovat Kotkassa, Lahdessa, Lappeenrannassa, Savonlinnassa, Tampereella ja Varkaudessa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yhtiön omistaa itävaltalainen ANDRITZ AG. [palsta][1-2] Missio Yritys tukee asiakkaitaan menestymään innovatiivisella ja laadukkaalla suunnittelulla ja palvelulla. ANDRITZIN missioon kuuluu muodostaa vahvoja ja kestäviä suhteita, joilla on myönteinen vaikutus omiin teollisuusalan asiakasyrityksiin. [/1-2][1-2] Visio Yksi maailman johtavista yrityksistä valituilla markkinoilla. ANDRITZ suhtautuu intohimoisesti innovatiivisiin suunnitteluratkaisuihin. Teknologia- ja laatujohtajana se haluaa tuottaa kestäviä ratkaisuja asiakkailleen ja osakkeenomistajille sekä varmistaa pitkäaikaisen kannattavan kasvun jatkumisen. [/1-2][/palsta] [/su_note]

Asiakkaiden vinkeillä täsmällisempiä hyödykkeitä

SLO uudistaa jatkuvasti tuotevalikoimaansa vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden ja markkinoiden vaatimuksia. Asiakkaamme ovat avainasemassa, koska vain he voivat kertoa  tarpeensa. Tiedon perusteella SLO valitsee kehityskohteet yhteistyössä valmistajien kanssa. Täsmällisestä kehitystyöstä asiakkaamme  hyötyvät monenlaisin tavoin.

Hankintatuotteiden välivarastointi

Hankintatuotteiden välivarastointi on projektisi lisäresurssi, jolla tuotteidesi jatkolähetys hoidetaan kustannustehokkaasti.