Kalasatamassa uusi ostoskeskus Redi hohtaa auringossa. 

Metro hurahtaa ohi ilmasiltaa pitkin neljän minuutin intervalleissa. Tästä elämää kuhisevasta kaupunkiympäristöstä löytyy myös SLO Hermannin myymälä ja sen mahtava henkilökunta. Myymälän sijainti on siististi cool, kuten Pelle Miljoona asian saattaisi muotoilla.

SLO:n hipsterein sijainti on asiakkaiden valitsema

Myymälä sijaitsee Helsingin Tukkutorin alueella, lähellä Kallion kaupunginosaa. Hermannin myymälä on itäisen Helsingin rakennustyömaiden tukiasema ja laajin ammattilaisten sähkötarvikkeiden ostospaikka keskustan alueella. Myymälä on ollut nykyisellä paikallaan vuodesta 2014. Kun edellisestä paikasta jouduttiin siirtymään, asiakkaat pitivät sijainnin säilymistä tärkeänä. Ylivoimaisesti suurin osa asiakkaista halusi, että myymälä pysyy lähietäisyydellä vanhasta Hermannin rantatien osoitteesta.

Työpajankadun myymälästä saat palvelua monessa koossa

Keskustamyymälässä asiointi on luonteeltaan hieman erilaista verrattuna esimerkiksi Vantaan Tuupakkaan, jonka yhteydessä sijaitsee myös SLO:n logistiikkakeskus. Hermannin myyntipäällikkö Timo Hyvönen arvioi, että iso projektikauppa keskittyy Tuupakkaan, jolloin Hermannista tehtävät hankinnat painottuvat tällä hetkellä pienempiin tarvikehankintoihin.

- Isojakin asiakkaita ja projekteja pystytään palvelemaan monipuolisesti, sillä logistiikkakeskuksesta saadaan Hermanniin tavaratoimituksia helposti saman päivän aikana, vinkkaa Timo Hyvönen.

Hyllyvalikoima on vain jäävuoren huippu

Hermannin myymälästä löytyy suoraan hyllystä lähes 3000 tuotetta 147 toimittajalta ja tilaustuotteiden osalta valikoima on lähes rajaton. Myymälän perusvalikoimaan kuuluu tietenkin SLO:n myydyimpiä artikkeleita, kuten esim. ABB:n ja Schneiderin asennuskalusteita. Monipuolisesta valikoimasta löytyy myös monia sähköasennustyöhön kuulumattomia tuotteita, kuten lasinpesunestettä.

Tiesitkö, että voit tilata sopimustoimittajilta myös ilman sähkönumeroa? Hermannin osaavat myyjät tilaavat sopimustoimittajien valikoimasta asiakkaan tarpeiden mukaan.

" Hermannissa on hyvä meininki, täällä on mahtava porukka "
-  Timo Hyvönen, myyntipäällikkö SLO Hermanni

Näkyvät hyllytuotteet ovat vain pintaraapaisu valikoimasta. Toimintamme lähtökohtana on, että SLO:n tunnuslause "Helpoin paikka asioida" toteutuu.

Myymälässä nautitaan asiakkaiden kanssa aamiaista tiistaisin

Hermannin myyntipäällikkö Timo Hyvönen painottaa asiakkaan ja myyjän suhteen arvokkuutta. Yhteistyötä pitää rakentaa ja vaalia, siksi Hermannin myymälässä panostetaan asiakkaiden viihtyvyyteen. Joka tiistai asiakkaille on tarjolla runsas ja maittava aamiainen klo 7-10. Ruokailun lomassa on hyvä turista kuulumisia myyjien kanssa ja tutustua tavarantoimittajien tietoiskuihin. Timo Hyvönen kertoo, että Hermannissa kaikilla on kivaa. Tämä on helppo uskoa. Lämmin tunnelma välittyy aitoina hymyinä ja spontaaneina tekoina.

Kuva 1: Hermannin myymälän vanha ja uusi sijainti. Lähde: Google Maps.

Kuva 2: Avainasiakasmyyjä Krista Salonranta, asiakas Marko Aarnio ja myyntipäällikkö Timo Hyvönen testaavat Jopon kuormakantavuutta. Kuva: SLO Hermanni

Joko tunnet Hermannin sähkötarvikemyyjät?

Päivittäistä sähkötarvikemyyntiä tiskin luona hoitavat Ninnu, Pauli ja Sami. He ovat kaikki rautaisia ammattilaisia, jotka tekevät työtä sydämen palosta sähköalaan. Uudistuneesta myyjätiimistä löytyy pitkän linjan ammattilainen, tuntemusta logistiikasta ja tuoretta sähköalan osaamista.

"Nimeni on Ninnu Perälä. Olen työskennellyt sähköalalla yli 20 vuotta erilaisissa tehtävissä asentajana, myyjänä, ostajana ja yrittäjänä. Hermannin tiikerit on mahtava tiimi, jonka kanssa on ilo tehdä töitä. Kevennämme kiireisiä työpäiviä hurtilla huumorilla. Tervetuloa käymään, täällä teitä palvellaan ammattitaidolla ja pilke silmäkulmassa."

" Olen Pauli Eemola. Ennen SLO:ta työskentelin kymmenen vuotta logistiikka-alalla. Hermannin myymälässä olen ollut sähkötarvikemyyjänä vuoden verran. Täällä on aivan loistava tiimi ja työssä on huumoria. Tervetuloa ostoksille tai ihan vaan kahvilla käymään "

" Minä olen Sami Harttunen. Olen ollut SLO:lla myyjänä vuoden verran. Tällä hetkellä täydennän tuotetuntemustani koulussa, jotta voisin palvella asiakkaitamme vieläkin paremmin. Olen ollut valmistaloasentajana ennen SLO:lle tuloa. Hermannista saat ratkaisukeskeistä palvelua"

SLO:lla työurat ovat parhaimmillaan vuosikymmenien pituisia. Myyntipäällikkö Timo Hyvönen on ehtinyt palvella asiakkaita SLO:lla jo 29 vuotta ja Leo Westerholmille on kertynyt 20 työvuotta SLO:n leivissä. Avainasiakasmyyjä Krista Salonrantakin tavoittelee ensimmäistä vuosikymmentään slolaisena.

Heitä haasteesi SLO-myyjille

Tule käymään ja haasta myyjämme. Katso, kuinka kovaa ainesta tiskin takaa löytyy ja heitä parhain tuotetilaushaasteesi. Todennäköisesti saat mitä pyydät ja vielä vähän enemmän. Joudun tosin varoittamaan, että myyjiemme aito innostus saattaa tarttua myös sinuun.

Tiesitkö tämän SLO Hermannin myymälästä? Kolme faktaa

  1. SLO:n asiakkaille varattujen parkkipaikkojen määrää on lisätty
  2. Joka tiistai myymälässä on asiakkaille aamupalaa tarjolla klo 7-10. Yleensä samaan aikaan on myös tavarantoimittajan tietoisku.
  3. Ympäristössä on kymmenittäin erinomaisia lounaspaikkoja. Jätä sähkötarviketilaus, käy rauhassa lounaalla ja nouda lopuksi tilauksesi vaivattomasti.

Teksti:
Marja Apunen-Mäkelä
markkinointisuunnittelija
SLO Oy
Kuva:
Mats Vuorenjuuri / Unikuva

SLO:n verkkokaupalla hallinnoitava toiminnanohjaus poisti välivarastoinnin tarpeen

Satavuotias Nurmijärven Sähkö on ohjannut materiaalilogistiikan ulkoistuksesta vapautuneet resurssit strategisesti tärkeämpiin toimintoihin

ANDRITZ luottaa SLO:n asiantuntijuuteen

Vientiprojekti hallinnoitiin SLO:n palvelulla ANDRITZ Oy on maailman johtavia sellu- ja paperiteollisuuden järjestelmien, laitteiden ja palvelujen toimittajia. SLO on ANDRITZin pitkäaikainen kumppani ja pääsi mukaan Etelä-Amerikassa sijaitsevan sellutehtaan projektiin, jossa nostettiin tuotantokapasiteettia. SLO etsi tiukassa aikataulussa oikeat tuotteet, dokumentoi sekä pakkasi rahdin valmiiksi valtamerimatkalle.  SLO:n ja ANDRITZin yhteinen tekeminen on alkanut vuonna 2007. Toistakymmentä vuotta jatkunut yhteistyö syveni ja laajeni kansainvälisessä sellutehtaan projektissa, jolloin asiakas käytti tuotehankintojen lisäksi SLO:n Vientipalvelua. Projektin kokoluokasta ja vaativuudesta kertoo se, että suunnittelupöydältä tuotteiden toimittamiseen käytettiin aikaa puoli vuotta. [caption id="attachment_14917" align="alignnone" width="750"] Kuva: Havainnekuva sellutehtaasta[/caption] SLO:lta projektin hallintaa palveluna [caption id="attachment_14909" align="alignright" width="329"] Vasemmalla Ilkka Anttila, teollisuuden myyntipäällikkö, SLO Oy ja oikealla Toni Rämö,  Senior Project Engineer, Pulp and Power Plant Automation, ANDRITZ Oy.[/caption] Vientipalvelu on SLO:n yksikkö, jossa myyntisihteerit ja asiantuntijat tarjoavat monipuolista osaamistaan kansainvälisten projektien hallintaan. He vertailevat ja tekevät tarjouksia, käsittelevät tilauksia, hallinnoivat ostotilauksia ja laskuttavat. Asiakasta varten nimetty myyntisihteeri hoitaa myös projektin toimitusaikavalvontaa ja valvoo pakkaamista. SLO valikoitui projektikumppaniksi luotettavuuden ja pitkän yhteistyön perusteella ANDRITZin vanhempi projekti-insinööri Toni Rämö sai vihiä SLO:n kyvykkyydestä kansainvälisissä projekteissa, kun SLO:n myyntipäällikkö Ilkka Anttila kävi esittelemässä palveluportfoliota, johon myös kansainväliset vientiprojektit moninaisine vaiheineen lukeutuvat. Kun sellutehtaan kapasiteetin kasvattaminen tuli ANDRITZille projektiksi, he ottivat yhteyttä.  - SLO on iso ja luotettava toimija. Päätökseen vaikutti myös pitkä yhteistyö ja aiemmin toteutetut projektit, kertoo Toni Rämö. Erityisvaatimusten täyttäminen ja ennakointi avainasemassa Ulkoistamalla projektin hallinnan ANDRITZ vapautti omaa aikaansa projektin muihin toimintoihin. Projektissa SLO hoiti asiakkaan puolesta kaapeleiden määrittelyn ja menekin laskemisen. Sellutehtaan sähkösuunnitelma oli tehty eteläamerikkalaisten standardien mukaan, jolloin johdinten värit ja vaipat eivät vastanneet suomalaista valikoimaa. SLO:n kaapeliasiantuntijat etsivät kohdemaan vaatimusten mukaiset suomalaiset vastineet ja laskivat koko projektin kaapelitarpeen kerralla, sillä Etelä-Amerikassa samaa kaapelia ei ollut saatavilla. Kaapeleita lähti rahtina Etelä-Amerikkaan yhteensä vajaa 10 kilometriä. Merirahtiin lähtevät kontit dokumentointiin ja kuvattiin viranomaisia varten. Se on tärkeää, koska viranomaiset ovat kirjallisten tietojen varassa. Jos matkan varrella tarvitaan tietoa sinetöityjen konttien sisällöstä, viranomaisilla on käytössä vain kuvat ja dokumentit.  "SLO:ssa ymmärretään asiakkaan toiminnan avainkohdat ja osataan tarjota oikeat tuotteet oikeassa paikassa. " - Ilkka Anttila, SLO Oy Tuotteet kerralla oikein ja täsmällisessä aikataulussa ANDRITZin vientiprojektissa kriittinen elementti oli laivauksen tiukka ja kiireinen aikataulu. SLO koordinoi koko ajan toimituksia ja piti huolen, että tilaukset saatiin ajallaan kontteihin - Vaihtoehto olisi ollut lentorahti ja se on kallista, korostaa Toni. Koska tilausten oikeellisuus ja aikataulutus olivat tärkeässä roolissa, käytettiin niitä onnistumisen mittarina.  -Oikein onnistunut projekti, sillä kaikki saatiin laivaan ja työmaalle ajoissa. Käyttäisimme ilman muuta SLO:n palveluita uudestaankin, painottaa Toni. SLO:n myyntipäällikkö Ilkka Anttila kiittelee ANDRITZin ammattimaista tapaa, joilla asioita saatiin vietyä vaivattomasti eteenpäin. – Se oli mielenkiintoinen projekti ja sain olla siinä mukana alusta loppuun asti. Tuli hyvä olo, kun kaikki meni hyvin, arvioi Ilkka. Haasteilta vältyttiin jatkuvalla yhteydenpidolla Projektin kannalta merkittäviä haasteita ei kohdattu. Vaikka kaapelitarve oli määrällisesti suuri, saatavuudesta ei syntynyt ongelmaa, koska SLO oli jatkuvasti yhteydessä sekä toimittajaan että asiakkaaseen. - SLO:ssa ymmärretään asiakkaan toiminnan avainkohdat ja osataan tarjota oikeat tuotteet oikeassa paikassa, kiteyttää SLO:n myyntipäällikkö Ilkka Anttila. SLO:n tarjoama palvelukokonaisuus ANDRITZille Tuotteiden ja kaapeleiden määrittely ja menekin laskeminen. Muun muassa ulkomaalaiset kaapelistandardit eroavat Suomen standardeista, jolloin tilaukseen piti löytää oikeat tuotteet suomalaisesta valikoimasta. Dokumentointi Toimitusaikavalvonta Kontitus     [su_note note_color="#eceef0" text_color="#000000"] Mikä yritys? ANDRITZ Oy on yksi maailman johtavista sellu- ja paperiteollisuuden järjestelmien, laitteiden ja palvelujen toimittajista. Sen tuotealueita ovat puunkäsittely, kuituprosessit, kemikaalien talteenotto ja massankäsittely. Lisäksi ANDRITZ Oy tarjoaa erilaisia biomassakattiloita ja kaasutuslaitoksia energian tuotantoon. Suomessa ANDRITZ-yhtiöiden henkilöstön määrä on noin 1300. Osaamiskeskukset ovat Kotkassa, Lahdessa, Lappeenrannassa, Savonlinnassa, Tampereella ja Varkaudessa. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Yhtiön omistaa itävaltalainen ANDRITZ AG. [palsta][1-2] Missio Yritys tukee asiakkaitaan menestymään innovatiivisella ja laadukkaalla suunnittelulla ja palvelulla. ANDRITZIN missioon kuuluu muodostaa vahvoja ja kestäviä suhteita, joilla on myönteinen vaikutus omiin teollisuusalan asiakasyrityksiin. [/1-2][1-2] Visio Yksi maailman johtavista yrityksistä valituilla markkinoilla. ANDRITZ suhtautuu intohimoisesti innovatiivisiin suunnitteluratkaisuihin. Teknologia- ja laatujohtajana se haluaa tuottaa kestäviä ratkaisuja asiakkailleen ja osakkeenomistajille sekä varmistaa pitkäaikaisen kannattavan kasvun jatkumisen. [/1-2][/palsta] [/su_note]

Hesburger Konala paistaa hampurilaisia aurinkosähköllä

SLO ja Green Energy Finland toimittivat Hesburgerin Konalan myymälään katolle asennettavan aurinkosähköjärjestelmän.