Suomessa on käyty keskustelua vastuullisuudesta. Puhutaan muun muassa ympäristön ja tuotteiden valmistuksen vastuusta sekä verkonrakentamisen vastuullisuudesta. Paljon on puhetta ja tahtotiloja, mutta kuinka on käytännön toteutuksen laita? Jokaiselle yritykselle vastuu tarkoittaa samaa kuin yrityksen maine; tekojen pitää vastata lupauksia.
Tuotevastuulla ajamme asiakkaidemme etuja
SLO on pitkään noudattanut omassa toiminnassaan tuotevastuuta. Vaadimme omissa toimittajasopimuksissa asioita, jotta voimme täyttää lupauksemme asiakkaillemme.
Välillä asiakkaat toivovat uutta toimittajaa tai tuotteita. Usein suurimpana vaikuttajana pyyntöön on tuotteen hinta. Mutta kokemuksemme mukaan halvalla ei kuitenkaan saa hyvää. Kun tuotteeseen tutustutaan tarkemmin, laatu, takuuehdot tai tuotevastuu paljastavat, mihin edullinen hinta perustuu. Olemme käsitelleet hinta-laatusuhdetta aikaisemmin SLO:n tuotepäällikkö Matti Heikkisen blogissa: Teollisuuskaapeli on joko hyvä tai halpa.
SLO:lta ei saa perävalotakuuta
SLOlla ei tehdä kauppaa lyhytjänteisesti pelkästään hinnalla. Vastaamme myymistämme tuotteista myös ostotapahtuman jälkeen. Vaadimme kaikille tuotteille STUL -takuuehtojen mukaisesti vähintään kahden vuoden takuun. Verkonrakennusympäristössä laskettu elinikä pitää olla jopa 40 vuotta. Tämä jos mikä on myös ympäristön kannalta palkitsevaa.
SLO:n valikoimalla rakennat asiakkaallesi pitkäikäistä ja ympäristöystävällistä sähköverkkoa niin asuntoihin kuin maastoon ja maineesi pysyy kunnossa luottavana sähköverkkojen toteuttajana.